söndag 29 mars 2009

Söndag kväll

Jag kan skriva ett inlägg efter varje dag jag har jobbat, om alla knäppgökar som kommer dit. Dagens:
1. En kvinna och två män i medelåldern mellan klockan ett och halv tre kanske. Dricker mycket öl och lite konjak och när de börjar bli lite på lyset börjar kvinnan prata högt i sin mobil (inställd på högtalare) om hur hon och en av karlarna brevid henne, samt en annan kvinna, skulle ha haft en superhärlig trekant. Och detta skriker hon som sagt i telefonen, jättehögt.

2. En kvinna kommer in, ser lite trött ut. Detta är också kring klockan två. Hon beställer och betalar för en hel karaff vin, bara till sig själv. Lite senare, när jag går förbi berättar hon för någon i telefonen att hon sitter på Exotic och dricker lite vin, eftersom hon "var ute och söp till som fan igår". Sen beställer hon in en halv karaff till (och denna kvinna har just druckit en hel karaff själv!), och betalar. Efter en stund reser hon sig upp, tar på sig jackan och går. När min jobbarkompis ska plocka undan från hennes bord märker han att den lilla karaffen saknas. Han frågar om jag har plockat undan den, men det har jag ju inte. Kvinnan har alltså tagit med sig karaffen och vinet hem, under jackan.

3. Två lite äldre män kommer in, sätter sig vid ett bord, dricker vin och äter och tar det mycket lugnt. När min jobbarkompis ska servera öl till några bakom dem, råkar han välta brickan så att några glas faller ner på golvet och krossas, och det stänker ganska mycket öl på den ena mannen. Han bryr sig inte speciellt mycket, han är ganska lullig och skrattar bara åt det. Jag kommer med en sopborste för att sopa upp glassplittret, men då säger han nej och skrattar och hoppar ner på golvet och börjar plocka upp allt splitter åt mig. Jag försöker invända, men då säger han bara "ääsch, du är så ung och fräsch, jag är gammal och van vid att gräva i smutsen!" Och så ser han helt glad ut. När han sen kommer för att betala vid disken så ger han oss 100kr i dricks och säger att han gillade oss så mycket (ehehe).

1 kommentar:

pon sa...

Oj den sista mannen var ju helt klart att föredra, vilken snällis