tisdag 6 juli 2010

Härlig är sommaren

Jag befinner mig i ett sommarstugevakuum. Inget nytt under solen alltså. Jag slappar, läser, målar fönster, tittar på Morden i Midsomer och Flight of the Conchords. Snart borde vi ta hit Grannfejden, för vår försupne och aggressive ex-narkoman till granne tycker att han kan bygga små hus och altaner lite varstans, strunt samma vems tomt det är. Sen gormar och skriker han när någon försöker ta upp det med honom, och passar på att hota dem litegrann för att de ska hålla sig undan. Det är samme granne som en vacker sommardag för nåt år sen plötsligt slet åt sig sitt gevär och började peppra på en flock ejdrar som flög förbi vid strandkanten, mitt på ljusan dag när jag och Viktor låg och solade som allra bäst på vår altan tio meter därifrån. Kul granne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grannfejden söker nya fall just nu! Om ni behöver hjälp, skriv till grannar@tv3.se