lördag 15 maj 2010

Lördag

Hej. Nu har det gått en vecka sen sist, och vad har jag då hunnit med? Jag har bland annat varit i Västerbotten på visit hos familjen Ö i deras stuga. Det var mysigt och härligt långt bort från alla människor. Jag känner att eremit-sidan av mig har fått njuta bra på sista tiden. Det var finfint väder en dag, så jag och Sara doppade oss i läskiga Hemsjön! Tycker att det var ganska strongt att ta årets första dopp fjortonde maj faktiskt. Isen hade väl just gått och här och var låg det snö, men i luften var det stekande hett och ett dopp var faktiskt nödvändigt för att inte tappa förståndet! Annars har vi inte gjort mycket, ätit, sovit och kollat på föl och lamm. Levt lantliv. Knappt sett en enda människa förutom mamma, pappa och farfar Ö. Legat på gräset och luktat på sommaren, blivit bitna av myror och väckta av flugor, plockat maskrosblad till kaninen och haft picknick. Mäkta mysigt.

Och ja, sommarvärme. Nu är jag hemma i Luleå igen och det var 27 grader varmt inomhus under kvällen. Tidigare idag kunde vi knappt vistas i trädgården på grund av värmen. Jag höll på att försmäkta i shorts och linne. Men så är ju vår trädgård som en liten kuvös också. Fast fantastiskt är det ju att det är så varmt ändå. Typ 50 grader varmare än i vintras, hrm.

Inga kommentarer: