lördag 22 maj 2010

På visit hos familjen H

Igår åkte jag ut till Fannys by för att hälsa på. Solen sken, det var fredag och alla var glada och snälla. Fanny mötte mig vid bussen, köpte ananas/jordgubbs-slush åt oss och visade mig runt byn. Som är en väldigt trevlig by. Jag fick även besöka hennes fina bagarstuga, dregla över hennes fantastiska overlock och begrava näsan i diverse Burda-tidningar (modetidningar med färdiga mönster, prakiskt, enkelt och härligt!). Vi lagade en delikat middag bestående av mannagrynsgröt äten på finskt vis, komplett med polarbröd och tjat på lillebror H som skulle poppa popcorn till discot på skolan. Jag fick även träffa den smått legendariske pappa H, som är en mycket glad och viljestark man som bjöd oss på glass och retades med varenda människa i hela byn. Vi avslutade kvällen med att fritera camembert och äta med hjortonsylt, ALLTSÅ. Jag gillar inte ens hjortron i vanliga fall, men de två smakerna är nog det bästa paret i hela världen. Så gudomligt fantastiskt gott. Friterad ost med sylt = instawin.

Inga kommentarer: