onsdag 29 april 2009

Men tråk då

Ibland känner jag att jag skulle vilja skriva om något djupare, viktigare och intressantare. Lite mer om saker jag tänker på och saker jag tycker. Men det blir alltid så töntigt då, så det får väl fortsätta vara lite småtrist häromkring.

Idag har jag suttit kvar efter skolan som vanligt, sytt danskläder. Som vanligt. Men imorgon blir vi klara. Imorgon måste vi bli klara. Det ska bli skönt att få gå hem direkt efter skolan i fortsättningen och ägna textiltimmarna till att sy saker till mig själv och inte till några treor som ändå inte ger oss betalt. Jag var piggare än vanligt på eftermiddagen, men sen skulle jag åka hem och då blev jag bara sur och less. Nu är jag på ganska dåligt humör och hatar det mesta jag rör vid. Jag är dessutom fortfarande rastlös. Och jag har ingenting att göra imorgon. Jag gillar inte ens Valborg så mycket, man ska ut och plaska och kolla på nån brasa och alla äckliga 14-åringar springer runt och är fulla och jävliga. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på.
Nu får jag nog sätta stopp för bloggandet, innan jag låter alldeles för bitter och jobbig!

Inga kommentarer: