tisdag 21 april 2009

Inställt, jaha.

Jaså, inget Japan Expo. Jag är inte vansinnigt förvånad, men det var väl trist. Inte för att jag hade några som helst förväntningar på det, förutom att få gå på någon slags tillställning. Nu vet jag inte om jag ids åka på meeten, eller rättare sagt för att träffa folk, klart jag vill träffa alla, men samtidigt... Jag behöver pengarna, och kan man avboka flyget (som jag inte vet om man kan, kan man inte är det ju ganska givet att jag åker) så kanske jag stannar hemma och sparar mina slantar. Jag vet inte faktiskt! Inte alls! Måste fundera. Träffa folk väger ju ganska tungt.

Vi var och hälsade på farfar ikväll. Han var faktiskt ganska pigg och glad, och det verkar vara ganska bra med honom. Han blev jätteglad för att vi tog med oss cola till honom, som han älskar. Sen började han prata en massa om hur det var när han var liten, herreminje! Han är så oändligt gammal! Han berättade om när den första elen kom på järnledningar till byn han bodde i, och hur alla byns gubbar satt i köket och väntade på att lampan skulle tändas. Och när hans pappa köpte byns första bil för 6500 kr. Hur de, innan bilen, åkte häst och släde över isen för att gå i kyrkan eller åka in till Piteå. Och alla krig han har varit inkallad till, vaktat gränser och pulsat i snön och haft det jävligt. Det har verkligen hänt galet mycket saker på 1900-talet! Och ändå är han så modern och med i allt som händer i världen.

Inga kommentarer: