söndag 17 maj 2009

Så kom sommaren

Till och med Luleå har fått försommar nu. Mer underbart än vad jag kan uttrycka med ord, ungefär. Måste jag ens berätta hur mycket jag älskar våra ljusa nätter? Det finns nog inget bättre eller mer magiskt. Det är som att hela världen blir helt annorlunda en sån natt. Gick hem sent från Sara i lördags, och jag blev så till mig av ljuset, luften och stillheten att jag bara ville dansa hela vägen hem. Det kändes som att världen för en gångs skull tog en paus, och jag fick chans att hänga med. Lite töntigt, men sant. När jag kom hem kunde jag knappt förstå hur jag någonsin skulle kunna somna när det var så fantastiskt ute. Jag fullkomligt älskar när man sätter sig och kollar på en lång film på kvällen, och under tiden man ser den hinner det både bli natt och sedan gryning igen.


02.38, solen på väg upp. Fett!

Inga kommentarer: