fredag 26 juni 2009

Fredag kväll till ingen nytta

Viktor ringde från Bordeaux (staden med den onödigaste, franskaste stavningen) och var nog sist i världen att få veta att M.J har gått ur tiden. Han visste det i och för sig innan han ringde, men han visste det inte tre minuter efter själva dödsfallet, som resten av befolkningen på jordklotet. Han har liftat från Paris idag och var lite mosig. Men nu skulle de till kusten och vila sina utmärglade luffarkroppar. Följ honom och hans kamrater på The Swede, om du är intresserad.

Den här kvällen har någonting i luften som får mig att vilja göra saker. Den här kvällen kanske hade potential som jag slösade bort på ingenting. Som jag gör med många andra kvällar. Jag har läst coola bloggar av coola människor som gör coola saker. Först tänkte jag "oj, sådär cool skulle jag aldrig kunna bli///det är ju bara värt att blogga om man skriver sådär bra".
Men sen tänkte jag "äh vafan, jag är en vanlig människa". Och sen var det bra med det. Jag tror att jag skulle ha lättare att leva med mig själv om jag bara tog det lite lugnt och insåg att man inte måste vara så jävla cool och bra hela tiden. Dagens sanning.

1 kommentar:

Sara sa...

Jag tror att det tillochmed är årets sanning faktiskt.