onsdag 20 januari 2010

Hej där

Det händer inte direkt så mycket nu. I skolan stressar jag över min sportjacka och har tröttnat på klasskompisar som inte kan göra något för klassen, och väljer att bara sitta och stirra och låtsas som att de inte finns när vi ska bestämma vem som ska jobba för klasskassan. Sjukt less faktiskt. Känns inte särskilt peppt att åka med dem på klassresa heller, så vi kan väl alla bara skita i att försöka samla ihop pengar, så får de som de verkar vilja ha det i alla fall. Jag var på jättebra humör på dagen, tänkte sitta kvar och sy en massa på jackan tillsammans med Fanny, men så blev vi båda hulken på våra 11-åriga klasskompisar som inte kan tänka sig att göra någonting som är jobbigt. Och när man blir på så dåligt humör är det ingen idé att sitta och sy, för om jag hade gjort något fel så hade jag antingen börjat gråta eller eldat upp hela textilsalen. Grrr.

Men nu känns det lite bättre. Snart ska jag äta middag och då kommer jag bli glad. Apropå mat så har jag till sist bestämt mig för att sluta äta nötkött, fläskkött och kyckling. För att spara på vår stackars planet och för att skona de stackars djuren, fram till den dag då vi människor hittar ett balanserat sätt att äta kött (alltså ett bra sätt att behandla djuren). Men jag kommer fortsätta äta vilt och fisk! Det känns som ett bra beslut.

Ps. Det är verkligen sant, Facebook blir så SJUKT mycket roligare om man ställer in det på pirat-engelska.

4 kommentarer:

Sara sa...

Gör en omröstning i klassen, kolla vilka som vill arbeta för att åka och de som inte vill får antingen betala sin resa själva eller stanna hemma. I min klass åkte typ bara hälften.

Ida sa...

Finns facebook på piratengelska?!?!? Måste ha :D

Maja sa...

Ja, det finns, och det är det bästa som någonsin uppfunnits! Du Ida förresten, har du fått mitt mail?

Ida sa...

Jo men var bara seg på att svara. Du har fått svar nu!