lördag 30 januari 2010

Tråklördag

Idag har jag inte gjort någonting. Åt lite avocado. Åkte till jobbet. Den värste av alla alkisgubbar jag vet om i Luleå kom till restaurangen, gick direkt in på toaletten och låste in sig. Så gick det tjugo minuter, en halvtimme, en timme... Vi knackade på och ropade, men inget svar. Så jag fick nog och ringde polisen, som kom och bultade på dörren. Till sist öppnade han. Inget verkade direkt vara fel, förutom att han knappt var kontaktbar. Men ingen spya, blod eller dylikt i alla fall. Så de tog med sig honom därifrån, men jag mådde illa hela kvällen efteråt och var alldeles skakig. Höll nästan på att tappa en sån här varm järnform med brännhet sås över mig själv. Och allt är den där dumme alkisens fel. Han har varit inne flera gånger tidigare, så jag vet ju att jag aldrig kommer släppa in honom igen.

Sen slutade jag, och åkte hem i min ensamhet. Jag är trött och lite nere, och har verkligen ingen lust att åka och jobba för klassen på Mefos imorgon. En rätt värdelös helg faktiskt. Men jag får i alla fall tårta imorgon eftersom Viktor fyller år. Tur att nästa helg förmodligen blir trevligare, för då ska jag till Jokkmokks marknad. Det var ett par år sen jag var där, men nu vill jag verkligen åka dit igen. Pappa ska spela med "Låtar och skrönor" på Bio Norden, som han brukar, så jag räknar med fina barndomsminnen från Norrlåtar-tiden. Ah, fina grejer.

Inga kommentarer: