söndag 14 mars 2010

Alba

Idag hämtade vi lilla Alba. Under hela resan från Jokkmokk gnällde hon inte det minsta, satt bara i sin korg och tuggade på ett litet tuggben. Samma när vi kom hem, glad, pigg och modig och inte det minsta ledsen. Hon är så himla fin. Mitt hjärta smälter varje gång jag tittar på henne, så liten och luddig och mjuk. Väger bara runt ett kilo och har så små, söta tassar som smattrar mot golvet när hon springer omkring och retar Tjappis. När stor-hundn blir för läskig så kastar hon sig in under kökssoffan. Där under är hon för stor för att stå upp, så hon liksom simmar fram över golvet. Nu ligger hon i sin lilla säng bredvid min och sover så sött. Ibland vaknar hon till och vänder lite på sig, då knorrar hon till litegrann och mitt hjärta bara krullar ihop sig i bröstet av gullighet. Tänk, nu har vi två underbart fina små hundar här hemma. Och de gör mig så lycklig



3 kommentarer:

pon sa...

Hon är så fruktansvärt söt! D;

Ida sa...

Men gud så liten och söt hon är!Och visst blir man lycklig av dem. Har en som sover i mitt knä just nu <3

Ichigo sa...

Nääääääää, guuuuuu vad gullig och söt och puttinuttig!!! Maja!! Du måste ta med lillskrutten med dig till mig när jag är hemma så Nozz och Alba får leka:D:D:D:D:D:D


Förbaskat Maja så sööööööt!!!!!:D

Puss saknar dig!