söndag 28 mars 2010

Söndag

Och idag är det en sån där grå söndag, en melankolisk söndag. Jag har haft världens härligaste lördag, har knappt behövt kommunicera med någon annan, bara gjort precis vad jag själv velat, sluppit tänka på en massa saker. Och idag är det söndag, en lugn och stilla söndag. Alba och Tjappis sover på golvet och jag lyssnar på Erik Enockssons soundtrack till Farväl Falkenberg. Så himla vackert och vemodigt. Förutom att vara en av de bästa och sorgligaste och vackraste och enklaste filmerna i hela världen, så har den också det mest perfekta soundtrack man kan tänka sig. Den här låten gör mig helt mosig av vackerhet och sorglighet. Jag brukar lova mig själv att aldrig lyssna på den här låten för att den gör mig så ledsen. Men den är ju så fin. Ibland måste man bara unna sig själv att deppa lite. Snyft.

Inga kommentarer: