måndag 1 mars 2010

Om min framtid

Såhär ligger det till: min dator vill inte starta, så jag lånar för tillfället mammas tjugotusenkronorsjobbmac då och då. Istället för att sitta och nöta på internet tittar jag på "Vad blir det för mat" med Per Morberg som min lilla mamma har införskaffat på illegalt vis. Det är mitt nya favvoprogram, alla kategorier. Han är så jäkla skön. När jag blir stor vill jag bli som honom. Stå och grillas i ett kök med en jävla massa smör och marinera fläskben i mitt eget svett och några lagerblad. Skala potatis med högtryckstvätten, slänga lökskal i jacuzzin och koka fond av slaktavfall i tio timmar. Det kommer bli bra, det känner jag.

5 kommentarer:

pon sa...

Jag har också börjat kolla på "vad blir det för mat"! Per skrämmer mig jäkligt mycket, men skön är han. Han är så rolig när han lagar mat.

zoraboa sa...

Måste vara världens roligaste matprogram. Och seriöst, hans mat måste ju bestå till hälften av svett.

Maja sa...

Vi kan ha vablireförmatmaraton nån gång!

Ida sa...

Jag kan inte ens titta för han är så läskig...

Ichigo sa...

Helt klart! Moberg har sin karaktär och man kan inte annat än att älska den!

HURRA för Vad Blir det för mat!!