söndag 22 augusti 2010

Åh livet

Åh vad det är fint att vara tillbaka. Det är så bra att åka bort riktigt, riktigt länge, för allt blir så extra bra när man kommer hem. Lukten i vårt hus, rinnande vatten, avlopp, toalett, dusch, disk- och tvättmaskin. Egen dator med internet när man vill, stan på bra avstånd, alla vänner och alla som man känner. Inga spindlar som regnar över en när man sover.

Igår hade vi kalas här hemma, jag och Kalle-Ville och Elin. Det var trevligt. Lärde känna några nya fejor, pratade en massa strunt och till och med allvar. Svåra filosofiska frågor, och även svåra frågor om fysikens lagar. Vad vi kom fram till vet jag inte, förmodligen inte så mycket. Men vi struntade i att gå på Musikens Makt i alla fall. Och bra hade vi det.

Idag ska jag ägna hela dagen åt att gå runt i morgonrock, tvätta lite och käka chips framför tvn. Skolan börjar imorgon, jag är jätteglad för det och har längtat hela sommaren. Ikväll ska jag på finvisit hos fina familjen S som har finbesök från Tyskland. Bra bra!

Inga kommentarer: