onsdag 25 augusti 2010

D'agens d'ramatik

Idag hade jag min första riktiga lektion för i år, en textillektion. Kändes så bra att vara tillbaka i den där varma salen, pyset av maskinerna och pressarna, lukten av symaskinsolja och alla härliga prylar. Vi donade med praktikplatserna idag, APUn. Jag hade bett om att få praktikplats på tapetserarstudion, alltså där man klär om möbler, eftersom jag kom på i sommar att jag väldigt gärna vill lära mig det. Men den studion hade lagt ner, och de andra tog inte emot praktikanter. Det var tråkigt. Jag bad om Monki, men fick nej där också. Gick hem i tron att jag skulle hamna på Lindex hela hösten, men väl hemma så ringde en lärare och sa att jag borde vara på D'store. Det är en trevlig butik här i stan som säljer bland annat Desigual, som är ett lustigt märke som jag gillar. Så jag är nöjd. Fin butik, häftiga kläder, inte så stressigt och förhoppningsvis tillräckligt spännande. Och psssst, det finns till och med jobbchanser. Kanske. Eventuellt.

Annars såeeeh så har jag på riktigt satt igång med projektarbetet nu. Det känns förjävla bra, ärligt talat. Det kommer bli grymt. Och roligt. Och jag är så duktig. Dessutom har jag anmält mig till körskolan och övningskör med papa för fullt. Hur bra kan man vara?

Imorgon är jag ledig, och på fredag också. Liksom i tisdags. Och lördag och söndag då. Skönt med lite ledigt så här efter sommarlovet.

Hare gött

Inga kommentarer: