söndag 19 september 2010

Finna peppen

Ahhh jag åker ju fan om alldeles för få timmar. Och usch. Jag har blivit opepp. Jag vet att det beror på trötthet. Alltså! Jag drömmer så mycket att jag blir knasig. Långa, komplicerade drömmar med massor av information och saker som händer. Jag minns dem alltid när jag vaknar, och det händer alldeles för ofta att jag inte vet om en sak har hänt i en dröm eller på riktigt. Information om skolan, studieresan, saker folk har sagt eller gjort... När skulle tåget gå? Sa han det till henne? Skulle jag till det där stället? Blev den där grejen inställd eller? Sen har jag kvar stämningen från drömmen i kroppen hela dagen, otroligt förvirrande. Och tröttsamt. Är ju alldeles utmattad när jag vaknar. Dessutom händer det allt oftare att jag vaknar av att jag skriker eller morrar eller liknande. Jätteläskigt. Jag tror i och för sig bara att det är en period, och visst är det häftigt på många sätt. Men lagom är bäst!

Åh vad jobbigt att jag skulle bli så opepp nu. Tråkigt. Jag VET ju att det kommer bli kul. Det känns bara så... jobbigt. Just nu.

Men det kommer bli kul. Det kommer bli KUL! Mysigt att åka tåg ju. Och jag gillar ju min klass. Göteborg är fint och flera av skolorna vi ska besöka är ju mycket intressanta för mig. Roligt ska det bli!

2 kommentarer:

Elin sa...

uscch...jag drömde för några dagar sen också en sån där jättejobbig stressdröm .

men de blir bra när du kommer till oss. då kan vi göra precis vad vi vill. Ingen stress!

Quarter Void sa...

om man drömt en dröm som känns ovanligt verklig så betyder det att man haft en vampyr på besök under natten!