måndag 13 september 2010

Måndag

Idag är det lite som såhär. Jag känner mig alldeles förvirrad. Varför? Ja, varför? Det vet jag inte ens själv. Men ibland är det bara så.

Förutom det så känner jag mig också uttråkad. Skulle vilja göra nåt, men jag ids helt enkelt inte, vilket antagligen tyder på att jag är på tok för trött. Det är en sån fin kväll ute. Det är en fin tid nu i september, Luleå visar sig från sin lite bättre sida.

Det börjar närma sig den 19:e förresten, och jag ska självklart rösta. Det blir vänstern hela faderullan. Men inte ser det bra ut för de rödgröna inte. Man vill ju inte vara neggo, men det blir nog inget firande nästa vecka. Tänkte förresten häromdagen att 11:e september är en underbar dag för hela USA att leka martyrer.

Åh, på söndag ska jag och klassen åka på studieresa förresten. Till Borås och Göteborg för att besöka alla fina skolor! Jag kommer stanna i Göteborg och leka med min bror sen. Det kommer bli helskoj. Hälsa på några andra släktingar ska jag också göra.

Jag hade på mig min nya, fina stjärnhimmelströja idag. Den är gigantisk!

Ps. Jag kommer inte skriva en pretto text om Metropolis. Jag kommer inte skriva nästan nån text alls, men den är cool och grym och tänkvärd och fascinerande. Jag har faktiskt aldrig sett en stumfilm innan den, men det var riktigt värt. Den kvinnliga huvudrollen, Maria (vad skådespelerskan hette vet jag ej), var helt fantastisk. Hennes kroppsspråk! Va! Vilken tjej.

Inga kommentarer: