tisdag 28 september 2010

Tre saker om idag

För det första så klippte jag mig imorse. Numera kort burr och raklugg, fint. Men jag och mitt ansikte har känt oss så fula idag, så inga bilder bjuder jag på. Så jäkla spännande är det faktiskt inte.

För det andra så har jag suttit nästan hela kvällen och tittat på en DVD med 16 Horsepower som jag fick låna av min farbror i Göteborg. De är så grymma så jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Allvarligt talat, hur kan någonting vara så bra? Jag dog och åkte till himlen. Sen tittade jag på nästan hela The Preacher, dokumentären om David Eugene Edwards (16 HP, Woven Hand) och blev bara ännu mer imponerad och inspirerad av honom. Jag inspireras otroligt mycket av hans tro, kanske just för att jag själv verkligen inte är troende överhuvudtaget. Intressant det där.

För det tredje så tänkte jag ta hand om min stackars hy litegrann och göra ett litet ångbad för ansiktet. Det gick bra, ända tills jag råkade bränna mig på vattenkokaren, stötte till skålen och stänkte upp hett vatten i hela ansiktet. AJ. Nu stoltserar jag med ett alldeles rött, svullet ansikte, ett litet brännsår på ögonlocket och onda läppar. Så graciös man kan vara.

Inga kommentarer: