lördag 11 september 2010

Lördag

Åh, helg!
Det känns som att veckorna går fort nuförtiden. Två dagar i veckan är jag på min roliga praktikplats, så på nåt sätt känns det som att helgen kommer snabbare. Egentligen har jag ett tungt schema med långa dagar både torsdag och fredag, men bara att få göra nåt annat då och då känns bra. Igår sålde jag för väldigt många tusen. Känns så mäktigt när man får knappa in 3500:- på kassan till en enda person som "spontanhandlar"... Konsumtion va...

Hur jag ska utnyttja helgen vet jag inte... Jag har massor av inspiration till att rita. Så det kommer jag nog göra en del. Det är skönt att inte ha några planer, till en början. Sen när det fortsätter vara planlöst och ingenting dyker upp så känns det mer tungt. Men skit samma! Skit samma skit samma skit samma. Nuförtiden är jag chill. Tänker inte så mycket längre.

Jag såg halva Metropolis igår. Tänkte se andra halvan idag, eftersom min hjärna började gå i kors av trötthet igår kväll. Tänkte nog skriva lite pretentiöst pladder om den sen. För den är helt G R Y M. Helt otrolig. Och den är gjord 1927. Nittonhundratjugosju!


Klart slut.

Inga kommentarer: