lördag 16 oktober 2010

Kanske blir det skoj

Kära dagbok,
idag är det väldigt mycket lördag! Ända sen jag slutade jobba på restaurangen så har varje helg känts som en gåva från ovan, varje helg känner jag fortfarande en enorm lycka över att jag inte behöver gå och slava iklädd min rosa lilla blus. Idag har jag visserligen varit på D'Store och jobbat där, men det känns absolut inte likadant. Det är ROLIGT. Sen promenerade jag hem i den friskaste friska höstluften och kände mig så bra. Jag gick förbi Floras kulle och tänkte att "hm, undrar vad som händer ikväll. Ingen idé att förbereda sig för nåt, man vet ju verkligen aldrig vad som kan hända numera" Och det var bra tänkt. Igår eftermiddag hade jag inga planer för helgen. Igår kväll bestämdes det att jag skulle med på punkhuset och röja. Igår kväll lite senare dissade jag den idén. Idag tänkte jag mig en lugn hemmakväll. Idag på eftermiddagen blev jag bjuden på en fest som sen blev inställd. Idag vid middagstid fick jag höra om annat galej på teaterhögskolan. Så ikväll kommer jag förhoppningsvis mysfesta på bästa stället i stan. Om inte annat dyker upp. Man vet aldrig. Mitt liv har blivit så extra mycket roligt.

Inga kommentarer: