söndag 30 augusti 2009

Åh, Chesterfield

Åkte och tittade efter en ny soffa med päronen idag, och hittade världens finaste kudde. Jag var tvungen att ha den, kände att mitt liv inte skulle kunna gå vidare om jag inte ägde den. Tyvärr var den var inte särskilt billig...
Hittade en underbar Chesterfieldsoffa, åh jag vill så gärna ha en sån också. De är så fantastiskt fantastiska. Den var inte särskilt bekväm dock, man halkar liksom bara omkring. Men strunt i det, någon dag ska jag äga en. (De är inte alls dyra på blocket!!).
Inspekterade också den där överdådiga soffgruppen längst ner, vid namn "Versailles". 58000 SEK, men då är det en soffa, två fåtöljer och ett bord. Värt? Nja. Då var min kudde i alla fall betydligt billigare.




(Ps. Ändrade bakgrunden, inspirerad av Kudden med stort K. Lite höst också.)

4 kommentarer:

Maria ♥ sa...

Kudden är helt fantastisk. Soffgruppen antar jag är i äkta skinn så priset reflekteras väl genom det. Jag kan se den framför mig i ett sammetsklätt biblioteksrum med högt tak och en öppen spis i svart marmor. Mmm...

Sara sa...

Gud jag tål inte chesterfield-soffor!! De är så överdrivet pampiga och opraktiska. Överklass på det dåliga sätter.
Jag älskar dock kudden din ;D

Det blir varm choklad i min nya sammetsoffa snart, det lovar jag.

Maja sa...

Maria: Ja, de var i skinn, så priset makes sense. Tror dock inte att de kommer få dem sålda på ett bra tag.

Sara: Opraktiska eller ej, jag älskar dem! Tycker inte att de är så hemskt pampiga, fast det beror såklart på vad man jämför dem med ;D

Det ser jag verkligen fram emot!

Fanny sa...

Men KUDDEN! Pet pet, vad fin den är!