måndag 10 augusti 2009

Ö

Gud vad de alltid ska hålla på och skjuta här på ön... Pang pang pang bara. Och inte vet man vad de skjuter på heller. Inte på mig i alla fall, det får man väl vara glad för. (Apropå skjuta, nån annan som är lite konfunderad över denna mordvåg som svept in över landet? Människor blir ju dödade som flugor. Folk ser för mycket Morden i Midsomer (läste förresten också om en kvinna som blivit mördad i Midsomer-trakten på riktigt, inte så himla konstigt egentligen så mycket folk som bliv mördade överallt. Men ändå)).


...

Slår ihjäl tid genom att läsa Anna Karenina av Tolstoj, 900 sidor-eller-nåt fullproppade med förvirrande ryska namn-konstellationer (skulle behöva en Sara till att förklara) och en jädra massa karaktärer. Men den är trivsam, och inte ens jag som annars läser ut böcker i racerfart behöver oroa mig för att den ska ta slut innan jag hunnit döda så mycket tid som jag vill ha ihjäl.

Men

jag vill verkligen bara hem nu. Och samtidigt... Som på nålar igen, rastlös. Några roliga dagar hemma, sen rutiner, jobb och träigt tråk. Önskar att jag fick springa på teatern denna höst också. Hade känts meningsfullt. Får väl börja skriva poesi eller idka välgörenhet.

Inga kommentarer: