söndag 2 augusti 2009

Paus

Ännu ett inlägg innan jag fortsätter Berättelsen Om Wien, om hur mina dagar ser ut för närvarande. Ingenstans blir jag så avslappnad som här ute, mina dagar består bokstavligt talat bara av att läsa, äta och sova. Hemskt nog blev jag ändå stressad direkt när jag kom hem från luffen, verkligheten väntade tålmodigt på mig med pengaproblem och vanlig vardagsångest. Därför försöker jag bara slappna av så mycket som möjligt och inte lägga mig i vardagslivet så mycket, utan bara ligga i koma på altanen och pressa (jag har blivit töntigt brun, jag som absolut inte ville bli solbränd för några år sen. Men jag passar jäkligt bra i solbränna, ska ni veta!).
Jag klampar omkring i träskor med saltvatten i håret och sågar reglar eller gjuter ner elledningar i marken till friggeboden, plockar hallon, läser böcker och tittar på havet. Om några veckor står jag och slätar ut kjolen, fluffar upp håret, sotar ögonen och cyklar till skolan. Jag blir väldigt inspirerad för hösten i alla fall.

Inga kommentarer: