måndag 31 augusti 2009

Å nej

Idag lider jag. Eller, inte längre, men tidigare led jag. Mina tillval är så förbannat tråkiga!

1. Engelska B med en stor klump från handelsprogrammet och liknande, i ett mörkt, varmt och helt syrefattigt klassrum. Jag kämpade för att hålla mig vaken hela lektionen och försöka lyssna på vår skittråkiga lärare som hade jättesvenskt uttal på allt hon sa, samtidigt som jag bävade för att tvingas stå och prata inför den grå klump som ska föreställa mina medresenärer på denna fruktansvärt ostimulerande resa som kallas EN 1202.

2. Matte B, det här vill jag knappt ens prata om. Jag kommer nog hoppa av snarast möjligt, förmodligen. Fördelarna med att läsa matte B är ju bättre behörighet... och inget mer för min del. Nackdelarna med att stanna är att jag för det första aldrig kommer klara det, och bara det är ju en ganska stor nackdel. Mitt huvud klarar helt enkelt inte av matte. Vad som helst, men inte det. Dessutom skulle jag kanske kunna läsa litterär gestaltning istället, vilket jag tusen gånger hellre läser och kanske till och med kommer gilla och ha nytta av. Det var det där med behörigheten bara. Jag ska prata med syon så snart jag kan. Jag kan bara inte se mig själv där i sal 6035, helt ensam, uttåkad, trött och arg hela läsåret. Med en lärare med otroligt sövande röst. Nej, det kommer inte gå. Matte och jag, vi är inte gjorda för varandra.

Inga kommentarer: