torsdag 17 december 2009

Frustration

Jag blir galen på symaskiner som inte funkar utan någon uppenbar anledning. Galen, knäpp, skogstokig, jag får psykbryt och blir helt fläng. Min trogna grönis (som inte har varit så trogen) har bestämt sig för att krångla ihop allt jag försöker sy till en liten boll av förtvivlan och galenskap. Jag som just hade börjat med min nyårsklänning, lite pigg som jag var för ovanlighetens skull. Tacka vet jag skolan, då kan man bara välja en annan av de femtielva maskinerna och låtsas som ingenting. Nu har jag inte ens lyckats åstadkomma ett enda litet insnitt.

Nu ska jag kolla på How I met your mother och äta chokladpudding istället. Chokladpudding är min och pappas totala favorit. Det har blivit tradition att vi äter det så fort mamma är borta, vi påstår att det är för att trösta oss, hon säger att vi bara firar. Men vi vill helt enkelt bara fortsätta med en fin tradition.

Inga kommentarer: