torsdag 8 april 2010

Bröt

Jag är trött på stök, disk, tvätt, städ, hundklor som ska klippas och fiskjävlar som ska matas. Trött på att behöva ta ansvar för andras slarv. Jag vill verkligen, verkligen, verkligen göra något på egen hand. Utan att behöva bry mig om och hålla reda på en massa annat folk.

Nå, ikväll är det Gelem Gelem på Kulturens Hus, firande av den romska nationaldagen eller vad man ska kalla det. Pappa och Terno Drom ska spela, plus lite annat folk. Blir nog bra. Helst hade jag faktiskt velat vara hemma och sura ikväll, men det ger sig väl. Är bara så less på allt mög. Men jag vill såklart inte missa spelningen. Nu ska jag försöka äta nån slags middag och undvika min bror och hans tjej för att minimera irritationen. Hålla mig inne på mitt rum kan nog vara en bra idé.

1 kommentar:

Ida sa...

Och lyssna på soundtracket till True romance...