tisdag 13 april 2010

En ovanligt produktiv tisdag

Skolan har börjat igen. Jag trodde jag skulle explodera av lesshet i måndags, men idag kanske det var ganska okej. Antar jag. Jag hade utvecklingssamtal idag. Ulla komplimerade mig så fint för min kollektion, både för kläderna och presentationen och jag blev så glad. Hon är inte slösaktig med beröm, så när man får det så blir man så stolt. Jag pratade lite om prestationsångest också, och hon är så cool så hon sa liksom bara att jag ska tänka mindre. Och när hon säger en sån sak så känns det bara så... rätt. Eller sant. Bra helt enkelt.

Jag har förresten varit väldigt duktig idag. Jag har ringt två teaterkontakter angående lite planer, sökt nytt jobb (som redan var taget, men det var inte nån som mig de behövde ändå. Det var mest stundens ingivelse att jag ringde), mailat iväg viktigt mail, betalat mina första egna räkningar och nästan deklarerat. I alla fall tänkt på att jag borde deklarera. Några vuxenpoäng fick jag i alla fall. Öh, förresten. Restskatt är det tråkigaste som finns i hela världen. Nu fick jag i och för sig minimalt lite, men ändå. Bara känslan av att behöva betala tillbaka när ens kompisar får en massa tusen i återbäring. När man liksom hoppats på en liten present sådär. Bu.

Inga kommentarer: