torsdag 1 oktober 2009

Det ordnar sig nog

Idag har jag varit väldigt duktig. Först lagade jag och Maya en gedigen och bra lunch med grönsakstortillas och omelett med fetaost, sen hjälpte hon mig med matten en lång stund för att jag skulle få se om någon annan än min hemske lärare kan få mig att förstå. Nu ikväll har jag städat hela badrummet, dvs slängt allt jox som ligger och skräpar, flyttat saker till sin rätta plats, dammat, putsat spegeln, torkat alla ytor, skrubbat rent badkaret, dammsugit och skurat golvet. Allt, helt enkelt. Åh vad duktig och bra jag är, nu ska jag bara sitta här och känna mig präktig.

Ps. Under Mayas mattetimme lyckades jag lära mig mer och räkna längre i boken än jag gjort hittils på hela terminen. Tidigare förstod jag liksom knappt vad det var vi jobbade med, och blev bara helt knäpp i skallen av att ens försöka ge mig in på matten. Nu är det fortfarande en stor, abstrakt klump av konstiga siffror som inte har någonting alls med mig att göra, men jag kan i alla fall på något sätt ordna upp dem litegrann och få någon slags struktur i huvudet. Jag blir nog kvar på kursen i alla fall. Men tacka vet jag ord och meningar. De är inte så luddiga och abstrakta.

Inga kommentarer: