lördag 10 oktober 2009

Göteborg dag 1

Sitter i Viktors lägenhet nu, eller den han delar med vår kusin och nån annan random kille, men de är inte hemma så det är ganska chill här. Och Viktor är ute och handlar frukost. Jag har sovit i deras vardagsrum, ett ganska fult men stort rum med jättestora fönster och jätterandom affischer på väggarna. En skolplansch om skallen och hjärnan, en affisch med nån konståkningstävling typ 1994 och någon artsy fartsy med en tjej och en massa fåglar. Men det var skönt att verkligen få sova ut efter tågresan. Jag kom fram vid elva igår förmiddag, och Viktor slutade inte skolan förrän fyra, så jag hade en hel del tid att slå ihjäl. Först låste jag in mina väskor och gick runt lite på stan. Sen segade jag på centralen i tusen år. När Viktor kom så gick vi och käkade på nåt asiatiskt ställe och sen for vi hem till min faster med familj. Det var jättetrevligt, och de bor verkligen i världens bästa hus. Böcker överallt, slitna trägolv, lila plyschfåtöljer, filtar, kuddar, gamla lampor, musikinstrument, en massa vinklar och vrår. Och det var roligt att träffa mina kusiner som jag nästan aldrig träffar. Sen gick jag och brorsan hem till honom och såg Gran Torino. Sen sov jag.

Idag lite shopping! Än så länge har vi bestämt oss för Topshop, Ben Sherman, lite tyger för min del och så några butiker som kusin Gabriel tipsade om.

2 kommentarer: