söndag 6 september 2009

Vilken härlig dag

Idag är det söndag, och det tycker jag är skönt. Fantastiskt skönt, jag ska inte göra någonting idag. Igår var jag en sväng på Kulturens Hus efter jobbet, träffade Sara, Georgia och den tyska tjejen som jag inte kommer ihåg namnet på. Vi kollade på russinkonst, fikade, lyssnade på dålig musik, väntade, lyssnade på jättebra Terno Drom och gick hem. Sen satt jag uppe till halv fyra och vet inte alls vad jag gjode faktiskt, sen sov jag, och sen vaknade jag och fattade inte alls vad klockan var.

Nu sitter det några irländska spelemän i vårat kök, de spelade på Kulturens Hus igår och en av de svenska medlemmarna i gruppen var tydligen mammas kompis. Så nu har de något slags folkmusikutbyte här och spelar Norrlåtar på mycket hög volym. Mycket trevligt måste jag säga!

Nu sitter jag och funderar på hur härligt det är med höst, och att jag skulle vilja åka till Irland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa och bo hos mig en helg så kan vi ha de jätte mysigt med billig shopping, irlänsk folkmusik och massa te på kvällarna och dundergod mat!! Maja!! Kom till mig!!!!:D:D:D

Pussis ichigo