torsdag 24 september 2009

Speglingar

Oj, otroligt. Alldeles nyss såg jag - i spegeln på väggen bakom datorn - en spegling i en tavla på väggen bakom -utanför fönstret - uppe på taket - en skata. Vilken grej.

---
För ett halvår sen gillade jag verkligen inte att laga mat och jag var inte särskilt bra på det heller. Men nu har jag plötsligt börjat tycka att det är ganska roligt. Lagade just stekt ris med kyckling, purjolök, paprika, lime, sesamolja och valnötter. Det blev inte alls dumt! Och till efterrätt en halv grapefrukt. Gott gott.

2 kommentarer:

Fanny sa...

Fantastisk spegling! Har lagt upp bild på platåpjucksen nu!

Ida sa...

Det där lät ju smaskigt värre! Jag älskar att laga mat, och lider oerhört av att ha ett sånt äckligt kök att man bara vill laga sånt som går på 10 minuter typ. Hm, valnötter är ju gott, det borde man kanske prova i maten lite oftare.