torsdag 24 september 2009

Nu får det vara nog!

Näven i bordet! De senaste dagarna har min hy löpt amok, alltså verkligen bara käpprätt åt pipsvängen. Torr, fet och finnig på samma gång, det bara stramar och svider och är rödflammigt. Värre än det brukar vara, även om jag aldrig haft särskilt bra hy. Så himla osexigt problem. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Testar just nu Lush's utbud (rengöring och två olika krämer), och det funkar väl inte sämre än något annat, men min hy vill väl bara inte samarbeta med något alls. Funderar på att gå tillbaka till det enda som egentligen funkat någorlunda, Cliniques trestegsserie. Svindyr men bra. Eller relativt bra, bättre än allt annat jag har testat. Jag är så less bara. Råkade se lite Topmodel idag, och de sa åt en tjej att se till att fixa sin hy eftersom den var så dålig, och så kan man ju inte se ut heller. Jag såg inte en enda atom som var fel i hennes hy överhuvudtaget. Men visst, de är ju inte människor heller. Ah, dessa skönhetsideal! Varför måste man vara vacker för att vara vacker?


Nån som har världens bästa tips som kommer fixa min hy nu på en gång, nästan helt gratis och gärna miljövänligt?

4 kommentarer:

pon sa...

OCM, Oil cleansing method. Finns lite youtube videos på hur det fungerar. Det är billigt och ibland har man redan sakerna till det hemma. Annars har jag en flaska ricinolja du kan få lite av för att blanda en mix och se om det fungerar. Jag använde det ett tag och jag tyckte det fungerade superbra, sen slarvade jag med att inte använda det och måste nu ta mig i kragen och börja igen.

Maja sa...

oj, det har jag inte ens hört talas om! ska definitivt kolla upp, tack.

Sara sa...

Annars; tålamod. Honung som ansiktsmask, blanda i lite socker så har du peeling också, byt inte rengöring så ofta eftersom det kan ta en månad eller tre innan alla orenheter är ute. Slarva inte med rengöring (som jag omg! men jag skyller på flytten).

Ida sa...

Aw, har tyvärr inga tips men sympatiserar med dina problem och håller med om sjuka skönhetsideal!