lördag 26 juni 2010

Det svenskaste svenska

Ja, dagen jag anlände hem till Sverige igen råkade ju vara den svenskaste dagen av dem alla, nämligen midsommarafton. Jag hade ju fått sova på tåget, som en stock dessutom, så jag kände mig relativt pigg och följde med brorsan och hans tjej Elin på middag/fest/samkväm hos deras kompis Slick. Vi var inte så många, men nog var det trevligt på många sätt. De spelade gitarr och sjöng och alla var glada, vi lyssnade på Fever Ray och dansade till och med litegrann. Sen var det väl mindre trevligt på andra sätt, men äsch. Palla vara hemma vaaaa. Skulle egentligen ha gått på Kafelino ikväll, men nu verkar det ha fallit bort ur planeringen. Skit samma, det spelar ingen roll. Jag känner mig fortfarande lite jetlaggad eller nåt, trött och slö. Och surig. Lyssnar på en rolig musiklista med en blandning av DJ Ozma, Kultiration och Gorillaz och försöker tänka på allt roligt med Sverige.

Inga kommentarer: