onsdag 16 juni 2010

Tokyo dag 12

Ännu en dag fylld av skojigheter! Men Ylva står och hoppar och vill se Sagan om Ringen, så det kanske blir lite kort nu. Kan berätta lite kort.
Jag och Sara började med curryfrukost, sen åkte vi till Shibuya och svettades. Köpte en del fina grejer, bland annat ett par gräddvita spetsmamelucker typ. Efter fem käkade vi middag på Sweets Paradise, sen gick jag och Ylva till Current för att ta en drink. Vi var ensamma där till en början, sen ramlade det in några snubbar och tjejer. En av killarna började snacka med oss, han var jättechill och trevlig och det var skojigt. Han nämnde att de var på turné med sitt lilla "dumma band" och vi undrade om det var några man hade hört talas om. Nja, sa han, om man är into metal kanske. Ja, jag kan ju berätta att bandet heter Dragonforce och jag och Ylva är tydligen de enda som inte visste att de är värsta kända och har sådär trettio miljoner visningar på YouTube. Vi fick googla när vi kom hem, och då skrattade vi på oss litegrann. Men Sam, som han då hette, var som sagt värsta skojig och trevlig och när vi skulle gå så sa han att det kändes jättesorgligt och nu kommer vi ju aldrig någonsin träffas igen! Så han bad oss skriva ner våra mailadresser, och det gjorde vi. Vad han nu ska med dem till, men det var ju skoj. Ibland händer så lustiga saker.

Nå, efter Current så kände vi oss inte riktigt mogna för att åka hem ännu, så vi tog en sväng på Taito och spelade skjutspel. Ett handlade om att skjuta spöken på ett museum och det andra var helt fantastiskt. Man gick in och satte sig i en låda med en skärm och varsin kanon, det var ett piratspel komplett med små töntiga pirathattar som man kunde ha på sig. Det var värsta coolt, för bänken man satt på rörde sig och kastade sig hit och dit med det som hände på skärmen. Wiiie!

Sen åkte vi i alla fall hem. Livet är bra. Och nu blev det ingen Sagan om Ringen ändå, men den finns ju kvar.




HAHAHA GAHDASKDG ASL JAG ÄLSKAR TOKYO.


Var bara tvungen att få ur mig det.

1 kommentar:

Ida sa...

Jag älskar London!!! :DDD