måndag 28 juni 2010

Drøm Hardt

En liten grej bara:
sen jag kom tillbaka till Sverige så har jag sovit jättekonstigt. Bra, men konstigt. Man drömmer ju alltid knäppa saker liksom, men det är som att mina drömmar har påverkat mig mer sen jag kom tillbaka, de känns verkligare och jag blir riktigt förvirrad. Känslan håller i sig hela dagen, jag kan som inte riktigt förstå vad som har hänt på riktigt eller inte. Eller vad som har hänt överhuvudtaget. Jag är också mer förvirrad I drömmen, ingenting make:ar sense, alls.
Dessutom har jag fått jättesvårt att vakna, förut var jag mer eller mindre klarvaken så fort jag öppnade ögonen, men nu känner jag mig i princip drogad när jag vaknar. Svårt att fokusera blicken, ingen kontakt med någonting i skallen. Vaknar jag till på natten en sekund så får jag liksom kanalisera allt mitt fokus för att överhuvudtaget fatta åt vilket håll jag ska vrida mig, eller om jag ska kolla på klockan, eller vad som helst. Det snurrar i huvudet och ögonen hänger inte alls med i svängarna. Den drogade känslan tillsammans med den totala förvirringen i mina drömmar gör att min vakna tid, speciellt de första timmarna efter att jag har vaknat, en aning surrealistisk. Men inte på ett helt oangenämt sätt om jag ska vara ärlig. Det är lite roligt, som att uppleva världen på ett annat sätt. Jag antar att det har med resan att göra, omställningen av dygnet och kanske till och med kosten, sällskapet, utsikten, aktiviteten. Jag vet inte, men jag gillar tanken på att de stora kontrasterna påverkar mig. Jag har ändå sommarlov, alltså inget behov av att göra någonting viktigt.

Inga kommentarer: