söndag 13 juni 2010

Tokyo dag 9

Hej världen.
Idag är det söndag och slött här i lådan. Sara åkte och tränade i ottan och jag och Ylva var sega som gröt och gjorde ungefär ingenting på hela dagen. Klädde knappt på oss, satt bara och glodde och klagade på hur sega vi var. Till sist tog vi oss samman och gick ut och köpte lite dango. Alltså dango. Mums! Konsistenen är ungefär det bästa som finns i hela världen. Smakade min första dango på Sweets Paradise, då var de små och serverades med olika fruktsåser, det var underbart. De vi köpte på matbutiken idag var lite större, den ena sorten var indränkta i en underbart kladdig soya-sirap. Jag förstår att det låter helknäppt med soya-smakande sirap till godis, men det är så himla gott. Nom nom. Den andra sorten var med söt bönpasta, det gillar jag inte så mycket för att det är så mjöligt, men det är okej det med. Så vi käkade dango, sen segade vi lite till och vid middagsdags gick vi och käkade curry. Japansk curry är to die for, det lärde jag mig idag. SÅ GOTT. Jag skrattade lite av lycka för att det var så himla underbart mumsigt gott.

Efter god middag gick vi hem igen och kollade på två skräckfilmer som inte var så bra. Imorgon börjar tydligen regnperioden, så nu slipper vi svettas eller nåt. Kanske besöker vi kejsarträdgården, kanske blir det Tokyo Tower. På kvällen ska vi i alla fall besöka "ghetto-izakayan" i Takadanobaba som Ylva varit så lyrisk över. Det blir superbra.
C ya l8er!


1 kommentar:

pon sa...

Att äta ögon i sirap är ju ganska äckligt