onsdag 23 juni 2010

Tokyo dag 19

Idag är sista dagen. För nästan tre veckor sen trodde jag verkligen inte att den skulle komma, men tji fick jag, för nu är den här! Men jag ska försöka att inte tänka på det förrän ikväll, för jag har trots allt en dag kvar. Sen kan jag sitta och grina hela resan hem om jag vill.

Igår var jag och Sara på Ueno Zoo! Det var jätteroligt, djur är bäst. Men det är helt gigantiskt där, så vi orkade inte med att se allt innan vi dog i värmen. Mina favoriter var den lilla, svart-vita apan med det ledsna ansiktet, dvärgflodhästarna, bältdjuren och capybaran. Men vi strosade omkring, squee:ade över alla små djuren, drack en massa vatten och had det trevligt. Sen åkte vi in och träffade Ylva i Shinjuku, käkade pasta och tog lite purikura. Sen åkte Sara hem och jag och Ylva gick på izakaya och drack Kaluha Milk och käkade edamame. Det var trevligt men väldigt melankoliskt att sitta där, prata om hur roligt det har varit, se ut över Shinjuku och veta hur länge det dröjer innan jag kommer tillbaka. Men nu har jag i alla fall varit här, och det är ju faktiskt helt fantastiskt.

Idag vet jag inte vad jag ska göra faktiskt. Ta det lugnt tror jag, vandra runt och njuta lite till av atmosfären kanske. Köpa dango om jag hittar. Suck. Buhu. Snyft.

(Men det finns såklart jättemånga saker som är fantastiska i Sverige, jag är inte den som är den!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, jag förstår att du skulle vilja vara där minst en vecka till ;) Men alla måste komma hem nångång;)


Jag hoppas resan hem går bra! Jag saknar dig massa! Snart ses vi!

Ta hand om dig!

Puss och kram

//Jordgubben