tisdag 8 juni 2010

Tokyo dag 3 och 4

Igår måndag hängde jag och Sara i Shinjuku. Shoppade lite och åt på Freshness Burger. Trist att käka hamburgare i Japan tänker ni, men Freshness Burger är så mycket mer än bara burgare! De satsar på en naturlig meny utan tillsatser och sånt, och jag åt en mycket spännande (men god) tofu-burgare med avocado och salsa. Till det drack jag en utsökt limedryck med en hel halv lime i. Mmm. Efter att Ylva hade slutat skolan möttes vi upp och käkade rullbandssushi. Nu är ju inte jag en sån sushifantast, men det var helt okej.

Idag åkte Ylva till skolan som vanligt, och jag och Sara ålte ut till Asakusa för att besöka tempelområdet. Det var fint, men ärligt talat inte så imponerande som jag hade trott. Det var mest folk och krimskrams runtomkring, det var lite jobbigt. Sen åkte vi tillbaka till Shinjuku och åt crépes. När Ylva slutade tog hon med oss till en supermysig izakaya på nionde våningen, där vi åt och drack allt möjligt gott. Som avslutning på dagen spenderade vi två timmar på ett karaokeställe där vi rockade loss till Nirvana, Spice Girls, Eminem och Aqua. SJUKT ROLIGT. Jag har alltid varit värsta hatisk mot karaoke, men det här var ju inte Singstar direkt. Hur kul som helst. Det enda problemet är att jag märker att pengarna bara rinner iväg, snabbare än jag hade tänkt... Det kostar att bara existera när man är ute och reser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ni sett nå ninjor

Anonym sa...

skriv mera mera mera!! Jag sa vi vill ha mera!!!!!

Gaha! Kan knappt fatta att du är där!! Det är så roligt att läsa det du skriver!!


Puss kram!
Ichigo