torsdag 17 juni 2010

Tokyo dag 13

Torsdag. Varmt som attan, idag igen. Fast för mig funkar det bra, man blir lite klibbig men annars är det okej. Alla japaner stirrar på en som att man vore knäpp i korta shorts och linne, hallå liksom. Bara för att alla japanskor klär sig i långklänning med t-shirt under. Idag har vi irrat omkring borta i Ayase för att hitta en butik som sålde tabis som Sara ville ha, det var för varmt och tråkigt och jobbigt för att jag ska orka skriva om det, men vi hittade kort sagt ingenstans. så vi åkte hem och duschade istället, sen åkte vi och träffade Ylva i Shin-Okubo för att äta tempura. Jag åt grönsaker dårå, bland annat lotusrot. Riktigt, riktigt gott. Sen käkade vi lite glass på nån jätterosa koreansk pojkbandsglassbar, och efter det bar det av på karaoke på ett litet skabbigt och superbilligt ställe. Men det var sjukt roligt såklart, spelar roll hur det ser ut liksom, humöret var ju på topp!!11 Efter två korta timmar med karaoke så gick vi en sväng på en bar, Ylva gjorde läxan och jag och Sara kollade lite på fotbolls-VM i brist på annat. Sen bar det hem igen, vi ska ju trots allt ut både fredag, lördag och söndag också. Låter som att vi partar järnet här, men det gör vi faktiskt inte. Eller tja, mer än jag brukar göra hemma i Luleå antar jag, haha.

Nu ska jag skriva vykort som borde ha skickats för sådär två veckor sen. Imorgon ska jag kanske till Shibuya och kika på tyger, sen blir det ghetto-izakayan på kvällen. Fint.

Inga kommentarer: