fredag 13 november 2009

Fem trevligheter

Efter en helunderlig och jobbig natt med sömnlöshet och alldeles för många spöken vändes min konstiga sinnesstämning helt om igen när jag fick veta att jag får börja jobba på teaterrestaurangen nästa vecka. Jag är så himla glad över det. Jag tror bara att det är tillfälligt, men ändå. Jag får vara på teatern igen! Och mer pengar kommer rulla in som de ska...!

Och! Jag köpte den fantastiska kudden från Lagerhaus som jag velat ha för alltid. På rea! Grå med vita prickar och ett underbart porträtt av en bister vovve mitt på.

Och! Ikväll ska jag, Sara och Emma sätta sprätt på vår gemensamt samlade dricks från jobbet genom att gå ut och äta tills vi blir alldeles fyrkantiga.

Och! Min och Fannys tygbeställning har tydligen anlänt till staden och ska hämtas ut. Jag säger välkommen hem, du fantastiska harlekinmönstrade satin i regnbågens alla färger.

Och! Jag tror bestämt att jag måste fira nya jobbmöjligheter och trevligheter i livet med att beställa från Urbanog:

Ibland är livet så himla bra. Till skillnad från igår. Och tur är väl det! Hoppas ni där ute i världen också njuter av en bra fredag.

2 kommentarer:

Quarter Void sa...

bra fredag - I has it :D
jag blir så glad att läsa om när du är glad ^^

dawwe sa...

Vilken söt liten baby Maja. Du såg väldigt blond ut.