lördag 28 november 2009

Lördag

Idag har jag och några klasskompisar jobbat på Mefos och scannat in hundra miljoner EU-rapporter om stålindustrigrejsimojs. Jag har stått vid en kopiatorscannerapparat hela dagen och scannat in rapport efter rapport. Första sidan, en sammanfattning och en innehållsförteckning från varje rapport. Sen ska de mailas till de som sitter och matar in texten i ett register. En rapport kan heta till exempel:


Eller:

Det var faktiskt inte så tråkigt som det låter. Det var ganska avslappnande att stå och scanna, det var enkelt men man kände ändå att man åstadkom något. Dessutom får klassen 20000 när vi är klara. SJUKT VÄRT.

Så i fredags öppnade jag champagne och serverade plankstek till glada lärare på Bryggeriet, idag har jag scannat och imorgon ska jag mata in text. Varierad jobbhelg i alla fall.

Inga kommentarer: