tisdag 10 november 2009

Praktik dag 2

Ännu en dag avklarad. Först och främst måste jag bara påpeka hur totalt jag tappar tidsuppfattnigen inne i studion. Fejkat dagsljus genom fejkade fönsterrutor gör inte under för att hålla koll på verkligheten, man kommer ut ur studion och inser att klockan inte alls är elva på förmiddagen utan fem på eftermiddagen. Dag eller natt? Hallå?

Men jag trivs ju så himla bra där! Idag har jag suttit mycket i studion och kikat på inspelningen i monitorn, det är roligt men tar som sagt mycket tid. Regissören Kjell är sjuk, så alla är lite om sig och kring sig. En ersättare har regisserat idag, så det har ändå funkat. Men alla som jobbar på inspelningen, plus alla skådespelare, är väldigt trötta och stressade. De jobbar ju sjukt långa dagar. Men det finns så mycket kaffe och druvsocker att de flesta verkar klara sig ganska bra ändå.

Imorgon ska vi till Boden och spela in. Eller, de ska till Boden och spela in, jag ska till Boden och titta på. Hohoho.

2 kommentarer:

Ida sa...

Vilket spännande och glamoröst liv du lever! ;D Kul att få en inblick i filmvärlden!

Maja sa...

haha, ja glamour ja. inte direkt kanske ;D