tisdag 24 november 2009

Djävulens dansbana

Idag fick jag min efterlängtade mösterkonstruktionslinjal (eller skräddarvinkel som det tydligen heter egentligen. Jag har blivit lurad!). En sånhär linjal använder man när man ritar mönster, och det blir sjukt mycket enklare än att använda en liten, töntig, rak 30 cm-linjal. Åh, vad fin och bra den är. Hrm, men så gick den på 300 spänn också. För en plastgrej som en maskin spottar ut tio i minuten av. Ja, jag ska väl inte klaga eftersom jag fick den av mor och far.

I helgen drack jag varm choklad med jättemycket allt. Igår var inget speciellt. Idag slutade vi tydligen lite efter tolv. Imorgon är det teater! Och nu ska jag äta chokladpudding.






Ah, förresten! Rubriken min, jag tyckte att det var så roligt bara. På kultur- och stilhistorian fick vi lära oss att på medeltida klänningar med långa släp kallades just släpet för djävulens dansbana. Hihihi!

1 kommentar:

zoraboa sa...

Mm, chokladpudding hade verkligen inte suttit fel!