måndag 30 november 2009

Måndag

Idag har jag haft en riktigt känslig dag. Det började med två alkisar på bussen som gjorde mig jätteledsen. Jag vet inte om nån minns att jag har skrivit om den lille gubben på busshållplatsen med sin desperata blick och flaska, men att se sånt kan verkligen krossa mitt hjärta i flera dagar efteråt. Efter alkisarna på bussen hände det egentligen inget stort, förutom att jag var allmänt less och bitter. På kvällen har jag varit hos min lille farfar, vilket inte alls är bra när man han en sån tunn-hudad dag. Min farfar är 98 år gammal, och ja. Det är väldigt gammalt, kort sagt. Ålderdom gör mig inte glad. Hela dagen har jag egentligen bara varit ledsen över allt möjligt som är sorgligt här i världen. Idag har mitt hjärta varit väldigt stort och mjukt och min hud har varit tunn som filodeg. Imorgon vill jag vara hemma.

1 kommentar:

Ida sa...

Åh, såna dagar är inte roliga. Jag hoppas du mår bättre idag. Kram