fredag 13 november 2009

Fredag kväll

Vi var på Baan Thai ikväll. Trerätters i tre timmar, hur mysigt som helst och jättegott. Dessutom anser vi det vara helt gratis, eftersom vi betalade med vår gemensamt ihopskrapade dricks. Tack alla Luleåbor och Exoticbesökare för att ni finansierade vår sjuhundrasextiofyrakronorsmåltid. Vi behövde den för arbetsmoralens skull. Men om allt går som jag vill så kanske jag inte behöver jobba så mycket på the same ol' restaurang nu ett tag.
Det var i alla fall en jätterolig kväll och vi blev helt vansinnigt mätta och sega. Som det ska vara. Och jag fick mina friterade päron. Tyvärr fick Sara krasselkänslor av sitt influensavaccin så efter tio skiljdes våra vägar. Jag promenerade hem och pratade med brorsan på Skype och tittade på fina apor istället. Och, Ylva! Jag har en fråga till dig. Om vi nu lyckas ta oss till Tokyo, vet du om det finns nåt bra zoo med möjligheter att säga hej till en liten apa?

Apa de jour

2 kommentarer:

Quarter Void sa...

Absolut! :D Kom hit så drar vi till Ueno zoo; Japans första och mest berömda! Eller på nåt annat zoo! Vi kan gå till djuraffärer och spana apor också, fast varning för att det slutar med att du går hem med allihopa.....

Maja sa...

Åh, roligt roligt roligt! Det gör vi!