torsdag 5 november 2009

Torsdag

Idag har det snöat jättemycket. Vi satt i sömnadssalen och hade textil, och så tittade någon ut och utropade att det bara vräkte ner. Så jag, Fanny och Emma var ju bara tvungna att springa ut i snön och titta på den. Jättefint var det.

Jag har nyss tagit ett bad. Jag tog det och bar runt på det lite för att värma upp, sen satte jag ner det i badrummet och badade länge, länge och varmt, varmt. Jag har alltid älskat att bada i badkar. Badkar och hav, men inte badhus, nej nej. De senaste veckorna har jag badat väldigt ofta. Det är som en reningsritual, jättevarmt vatten som bränner sådär skönt så att man känner sig ren och fin igen. Litegrann som med min lilla nagelborste som jag bär omkring på överallt. Jag kan inte alls fungera med smutsiga naglar, huga.

Nu har jag tråkigt. Jag funderar på om jag ska:
  1. Spela Mystery Detective
  2. Titta på tv och virka med en hund på magen
  3. Städa
  4. Läsa läxbok
  5. Sprätta sömmar på mitt projekt (utan sprättkniv)
Ja, ingen tror väl på allvar att jag kommer göra 3, 4 eller 5. Så det blir nog 2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltså snö! jag längtar ju inte precis hem till Sverige och det kalla. Visst är det vackert på vykort, men inte tillräckligt för att jag skall vilja ha min vardag i det, liksom.

Maja sa...

hm, jag tror jag skulle bli väldigt deppig utan snö. för mig är det livsviktigt på vintern. nej, nu ljög jag, isåfall skulle jag ju aldrig kunna flytta nånstans och det vill jag ju. men jag älskar snö!